Te-ai lăsat de fumat? Iată cum să te lupţi cu poftele de ţigară


Dă mai departe acest articol pentru a construi împreună o comunitate sănătoasă.

Fă primul pas
Este timpul să iei în considerare sfatul medicului: renunța la fumat. Dacă ai avut deja un infarct, eşti în pericol de a avea încă unul. Dar dacă renunți la țigări, îți reduci riscul cu 50% sau mai mult. Desigur, este mai ușor de spus decât de făcut. Nicotina creează dependență mentală și fizică. Este foarte greu să rezişti poftelor, dar de obicei ele trec în câteva minute. Dacă știi ce să faci atunci când lovesc, este mai puțin probabil să cedezi şi să aprinzi o ţigară.

Aminteşte-ţi motivele
Sănătatea inimii tale este un motiv major pentru renunțare, dar probabil că există multe altele, cum ar fi sănătatea familiei tale sau chiar îmbunătăţirile financiare pe care le vei vedea. Când simţi dorinţa de a aprinde, păstrează aceste motive în minte. Încearcă să le spui cu voce tare pentru tine sau să le notezi într-un caiet sau pe telefon.

Inspiră, expiră, repetă

Este posibil să găseşti ușurare în unele respirații lente și profunde. Concentrează-te pe modelul de aer care intră și iese din plămâni pentru a-ţi calma mintea. Inspiră prin nas de 4 ori. Asigură-te că abdomentul se extinde şi nu pieptul. Apoi expiră de 4 ori. Continuă modelul timp de câteva minute până când pofta s-a calmat sau a trecut.

Mişcă-te!

Exercițiul este o soluție pentru mulți declanșatori obișnuiți de fumat, cum ar fi stresul, plictiseala și neliniștea. De asemenea, stimulează substanțele chimice care comandă creierului „simte-te bine” care îţi ridică starea de spirit la fel ca și nicotina. Fă câteva ture în jurul casei sau un dans cu copiii sau nepoții. Încearcă câteva ipostaze de yoga, ia câinele la plimbare sau mergi cu bicicleta. Asigură-te că ai vorbit cu medicul tău înainte legat de ce activităţi sunt sigure pentru inima ta.

Condimentează!

Dacă îţi lipsește senzația unei țigări în mână sau gură, atunci încearcă să respiri printr-un băț de scorțișoară. Nu ești un fan al condimentelor? Încearcă, în schimb, acadele, mentă sau gumă fără zahăr. Chiar și respirația prin paie sau mânatul de morcovi sau țelină poate ajuta. Încearcă diferite lucruri până găseşti unul care funcţionează.

Mergi în public
Probabil știi că nu poţi fuma în majoritatea locurilor publice. Așadar, mergi la plimbare în mall, citeşte o carte la bibliotecă, vizitează un muzeu sau mergi să vezi un film. Vei fi departe de ispită și, sperăm, te vei distrage de la poftele care ar trebui să se îmbunătățească la aproximativ 2 săptămâni după ce ai renunțat.

Cunoaşte-ţi declanşatorii şi evită-i

Uneori, cel mai bun mod de a lupta împotriva poftelor este de a evita rutinele care le cauzează. Fumezi după cină? Încearcă să ieşi la plimbare sau spală-te pe dinți. Dacă eşti obişnuiţi să fumezi o ţigară când conduci spre serviciu, încearcă să iei autobuzul sau metroul. Dacă alcoolul sau cafeaua te fac să poftești la un fum, evită acele băuturi timp de câteva luni.

Încearcă medicamente
Terapia de substituție cu nicotină poate reduce poftă și simptomele de sevraj. Îţi oferă o doză mică de nicotină fără celelalte substanțe chimice toxice din țigări. Îţi poate dubla șansele de a renunța definitiv. Există câteva tipuri – plasturi, gumă și pastile – pe care le poţi cumpăra de la farmacii. O altă alegere este un medicament eliberat pe bază de rețetă, cum ar fi bupropion sau vareniclină.

Găseşte sprijin
Este greu să renunți singur. Așadar, roagă-I pe cei apropiaţi să te ajute. Poate că ai nevoie doar de un prieten sau de un membru al familiei pe care să-l poți suna atunci când apare o poftă. Oamenii dintr-un grup de sprijin pot avea idei grozave despre cum să treci prin momente dificile fără să aprinzi o ţigară. Și există multe linii de asistență și aplicații pe care le poţi utiliza pentru a te conecta la consilieri, pentru a primi sfaturi de renunțare și pentru alte tipuri de ajutor.

Fii pregătit pentru recăderi
Uneori, apare o poftă puternică, chiar și după ce ai renunţat de ceva vreme. Nu fi tentat să „fumezi doar una”. Dacă totuşi o faci, nu te abate de la drum. Recăderile sunt frecvente și nu înseamnă că ai eșuat pentru totdeauna. Fiecare zi în care nu fumezi este o victorie.

Sursa.

 

Îți ofer o carte GRATIS ♡ Am trimis peste 35.000 în ultimele zile!


Mă citești și-ți mulțumesc pentru asta. Chiar dacă primești atât de multe informații utile de la mine, care au o muncă uriașă în spate, iar proiectul nu are nicio formă de monetizare (donații, patreon, reclame), să știi că tot eu plusez: îți ofer GRATUIT cartea Medicina povestită pe înțelesul tuturor. Tot ce trebuie să faci este să dai click pe butonul de mai jos, să pui cartea în coș și să finalizezi comanda. Curierul rapid va ajunge la tine în 1-2 zile lucrătoare. Să te bucuri de carte!


Abonează-te la newsletterul gratuit

Întră în comunitatea dr. Vasi Rădulescu! Vei primi pe email sfaturi, recomandări, materiale ample despre sănătate și cum să trăiești o viață mai bună, toate oferite gratuit.

Mulțumesc pentru interes! Verifică emailul tău activ (inclusiv folderele spam sau promoții)

Something went wrong.

Osman Alexandra

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are makes.

Send this to a friend