Apasă LIKE pentru a primi sfaturi, articole, recomandări. Toate gratuit!

Potrivit unui nou studiu efectuat la scară largă, persoanele al căror tipar de somn se opune ceasului natural al corpului au depresie și niveluri mai scăzute de bunăstare. Cercetările conduse de Universitatea din Exeter, publicate în Molecular Psychiatry, au găsit, de asemenea, cele mai robuste dovezi până în prezent că programarea genetică pentru a te culca și trezi devreme protejează împotriva depresiei majore și îmbunătățește bunăstarea.

Cercetătorii sugerează că acest lucru se poate datora faptului că societatea este înființată pentru a se alinia persoanelor matinale, prin modelul de lucru standard de la orele 9-17. COVID-19 a condus la modele de lucru mai flexibile și această cercetare poate contribui la susținerea unor obiceiuri de lucru mai adaptabile pentru a se potrivi nevoilor indivizilor.

Echipa s-a bazat pe cercetări anterioare care au cartografiat 351 de gene asociate celor 2 tipuri de persoane – fie early bird (persoanele matinale) fie bufnițele de noapte (night owl). Ei au folosit un proces statistic numit Randelizare Mendeliană pentru a examina dacă aceste gene au fost asociate cauzal cu șapte rezultate de sănătate mintală și bunăstare, inclusiv depresie majoră, folosind date despre mai mult de 450.000 de adulți din Marea Britanie din baza de date biomedicale și resursa de cercetare din Marea Britanie Biobank.

Pe lângă informațiile genetice, participanții au completat, de asemenea, un chestionar despre stilul de viață – persoană matinală sau cei care stau toată noaptea de veghe. Echipa a dezvoltat, de asemenea, o nouă măsură a „jetlagului social” care măsoară variația modelului de somn între muncă și zilele libere. Aceștia au măsurat acest lucru la peste 85.000 de participanți la Biobank din Marea Britanie pentru care au fost disponibile date despre somn, prin intermediul unor monitoare de activitate purtate la încheietura mâinii.

Ei au descoperit că persoanele care se îndepărtau de modelul ceasului natural al corpului și ritmului circadian firesc erau mai predispuse să raporteze depresie și anxietate și să aibă o stare de bine mai scăzută. De asemenea, au dovezi solide pentru care a fi matinal te protejează împotriva depresiei și îmbunătățește bunăstarea. Ei cred că acest lucru ar putea fi explicat prin faptul că cerințele societății presupun faptul că bufnițele de noapte sunt mai susceptibile de a-și sfida ceasurile corpului natural, trebuind să se trezească devreme pentru a lucra „.

Apoi, au testat efectul privind lucrătorii în schimburi și au constatat că , în acest caz, trezitul devreme nu a avut efecte protectoare, astfel că, în acest stil al programului de muncă, rezultatele au fost neconcludente, iar diminețile devreme nu au îmbunătățit sănătatea mintală și bunăstarea în cazul lor.

Autorul principal, dr. Jessica Tyrrell, de la Universitatea din Exeter, a declarat: „Pandemia COVID-19 a introdus o nouă flexibilitate în tiparele de lucru pentru mulți oameni. Cercetările noastre indică faptul că alinierea programelor de lucru la ceasul natural al unui individ poate îmbunătăți sănătatea mintală și bunăstarea în cazul bufnițelor de noapte. ”

Studiul este intitulat „Folosirea metodelor mendeliene de randomizare pentru a înțelege dacă preferința diurnă este legată de sănătatea mintală” și este publicat în Molecular Psychiatry. Cercetarea este susținută de Academia de Științe Medicale. Studiul a implicat colaboratori de la King’s College din Londra, Universitatea din Colorado Boulder, Universitatea din Manchester și Universitatea Monash.

Sursa

 

susținerea ta = ❤️


De peste 8 ani fac educație pentru sănătate, investind mii de ore și bani mulți pentru conceperea materialelor și păstrarea site-ului în condiții bune. Tot conținutul este accesibil oricând, gratuit, fără nicio reclamă. Scriu cu pasiune, blândețe și dragoste, dând mai departe toate cunoștințele mele acumulate în peste 15 ani de pregătire și practică medicală. Dacă vrei să mă susții, să știi că poți lua o carte din magazinul oficial al comunității. Am scris 7 de beletristică, dar și 5 pentru copii, cu ilustrații minunate. Doar o frântură din prețul lor îmi rămâne mie și mă ajută să continui munca la toate proiectele. Susținerea ta chiar poate face o diferență.



Dă mai departe acest articol pentru a construi împreună o comunitate sănătoasă.

Abonează-te la newsletterul gratuit

Întră în comunitatea dr. Vasi Rădulescu! Vei primi pe email sfaturi, recomandări, materiale ample despre sănătate și cum să trăiești o viață mai bună, toate oferite gratuit.

Mulțumesc pentru interes! Verifică emailul tău activ (inclusiv folderele spam sau promoții)

Something went wrong.