Prea mult uitat la televizor îţi poate afecta sănătatea creierului


Dă mai departe acest articol pentru a construi împreună o comunitate sănătoasă.

Persoanele care petrec foarte mult timp în faţa televizorului au un risc mai mare de declin al sănătății creierului în anii următori. Studiile lor indică faptul că vizionarea excesivă a televizorului poate provoca declin cognitiv și o reducere a substanței cenușii.

Experții recomandă să selectezi o activitate de care să te bucuri pentru a înlocui vizionarea TV.

Descoperirile cercetătorilor sugerează că persoanele care raportează vizionare în cantități moderate sau excesive se confruntă cu un declin cognitiv mai mare și cu substanță cenușie redusă. Substanţa cenuşie este implicată în luarea deciziilor, auz, vedere și control muscular.

Impactul pozitiv al activității fizice nu a fost neapărat suficient pentru a combate sau contracara impactul negativ al vizionării televizorului. Totuși, asta nu înseamnă că ar trebui să renunțăm la exerciții.

Fiecare creștere de 1 oră a timpului mediu zilnic de vizionare a fost legată de o reducere de 0,5% a volumului de substanță cenuşie.

Asociația Americană a Inimii afirmă că există o corelaţie între lipsa activităţii şi un risc mai mare de boli de inimă, diabet de tip 2, cancer de colon, de plămâni și moarte timpurie.

 Dr. Heather Snyder, vicepreședinte al Asociației Alzheimer, sugerează că ar trebui să avem în vedere diferența dintre asociere și cauzalitate. „Această lucrare se adaugă unor cercetări similare care sugerează o asociere între vizionarea televiziunii și declinul cognitiv mai târziu în viață, dar nu dovedește cauzalitatea”. „Sunt necesare mai multe cercetări pentru a înțelege această legătură”, a adăugat ea. „De exemplu, există un studiu despre vizionarea la televizor în sine sau creşterea timpului petrecut în faţa televizorului înseamnă că ești mai puțin activ?”

Cel mai important lucru cu care trebuie să rămâi este să iei în considerare ce altceva poți face în afară de vizionarea la televizor. Alege activități despre care știm că sunt bune pentru sănătatea inimii, creierului și corpului. Un număr mare de cercetări sugerează că implicarea mai frecvenţa în activităţi fizice, consumul unei diete echilibrate și activităţile sociale pot reduce riscul declinului cognitiv.

Ce poţi face începând de astăzi

Când vine vorba de modificarea stilului tău de viață, este în cele din urmă alegerea ta cum să procedezi pentru a obține cele mai bune rezultate. Știi cu ce vei rămâne și cu ce nu.

Synder oferă acest sfat: „În loc să ridici telecomanda, ridică o carte interesantă sau mergi la plimbare”.

Cu toate acestea, și contextul personal este important. Dacă nu eşti cititor de cărți, nu decide să înlocuieşti toate orele petrecute la TV cu cititul de romane. Nu este o idee proastă. Dar pur și simplu nu va duce la schimbări de durată.

În schimb, alege activităţi de care te vei bucura şi care pot fi susţinute pe termen lung.

Acestea pot fi activități aerobe moderate, precum:

  • mers pe jos rapid (cel puțin 4 km pe oră)
  • dans
  • grădinărit
  • tenis dublu
  • mers cu bicicleta mai lent de 16 km/h

Sau activități mai viguroase și intense, cum ar fi:

  • drumeții cărând un rucsac greu
  • alergare
  • înot
  • dans aerob
  • lucrări grele de curte / grădină, cum ar fi săpatul
  • tenis simplu
  • sărit cu coarda

De asemenea, poţi alege activități mai sedentare care stimulează funcționarea creierului. Acestea includ tricotatul, completarea de cuvinte încrucișate sau cântatul la un instrument.

Orice ai face, data viitoare când ajungi la telecomandă, ia în considerare sănătatea creierului tău după 20 de ani de acum și întreabă-te: este asta cea mai sănătoasă utilizare a timpului meu?

 

Îți ofer o carte GRATIS ♡ Am trimis peste 35.000 în ultimele zile!


Mă citești și-ți mulțumesc pentru asta. Chiar dacă primești atât de multe informații utile de la mine, care au o muncă uriașă în spate, iar proiectul nu are nicio formă de monetizare (donații, patreon, reclame), să știi că tot eu plusez: îți ofer GRATUIT cartea Medicina povestită pe înțelesul tuturor. Tot ce trebuie să faci este să dai click pe butonul de mai jos, să pui cartea în coș și să finalizezi comanda. Curierul rapid va ajunge la tine în 1-2 zile lucrătoare. Să te bucuri de carte!


Abonează-te la newsletterul gratuit

Întră în comunitatea dr. Vasi Rădulescu! Vei primi pe email sfaturi, recomandări, materiale ample despre sănătate și cum să trăiești o viață mai bună, toate oferite gratuit.

Mulțumesc pentru interes! Verifică emailul tău activ (inclusiv folderele spam sau promoții)

Something went wrong.

Osman Alexandra

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are makes.

Send this to a friend