Uleiurile de prăjire “sănătoase”


Dă mai departe acest articol pentru a construi împreună o comunitate sănătoasă.

Dacă vă place gustul alimentelor prăjite, luați în considerare posibilitatea de a le găti acasă folosind uleiuri mai sănătoase sau metode alternative de “prăjire”.

Uleiuri sănătoase
Tipul de ulei utilizat pentru prăjire influențează puternic riscurile pentru sănătate asociate cu alimentele prăjite. Unele uleiuri pot rezista la temperaturi mult mai ridicate decât altele, ceea ce le face mai sigure de utilizat.

În general, uleiurile care constau în cea mai mare parte din grăsimi săturate și mononesaturate sunt cele mai stabile atunci când sunt încălzite.

Uleiul de nucă de cocos, uleiul de măsline și uleiul de avocado sunt printre cele mai sănătoase.

Uleiul de cocos: Peste 90% din acizii grași din uleiul de cocos sunt saturați, ceea ce îl face foarte rezistent la căldură. De fapt, studiile au arătat că, chiar și după opt ore de prăjire continuă, calitatea sa nu se deteriorează.
Uleiul de măsline: Uleiul de măsline conține în mare parte grăsimi mononesaturate, ceea ce îl face relativ stabil pentru gătitul la temperaturi înalte. O analiză a constatat că uleiul de măsline poate fi utilizat într-o friteuză timp de până la 24 de ore înainte de a începe să apară o cantitate semnificativă de oxidare.
Ulei de avocado: Compoziția uleiului de avocado este similară cu cea a uleiului de măsline. De asemenea, are o toleranță la căldură extrem de mare, ceea ce îl face o alegere excelentă pentru prăjire.
Folosirea acestor uleiuri mai sănătoase poate diminua unele dintre riscurile asociate consumului de alimente prăjite.

Uleiuri nesănătoase
Uleiurile de gătit care conțin o cantitate mare de grăsimi polinesaturate sunt mult mai puțin stabile și se știe că formează acrilamidă atunci când sunt expuse la căldură mare.

Acestea includ, dar nu se limitează la:

Uleiul de canola
Uleiul de soia
Uleiul din semințe de bumbac
Uleiul de porumb
Ulei de susan
Ulei de floarea-soarelui
Ulei de șofrănel
Ulei din semințe de struguri
Ulei de tărâțe de orez
Aceste uleiuri sunt prelucrate, iar până la 4% din conținutul lor de acizi grași sunt grăsimi trans înainte de prăjire.

Din păcate, ele sunt utilizate în mod obișnuit de restaurante, deoarece tind să fie mai ieftine. Nu numai că ar trebui să evitați aceste uleiuri pentru prăjire, dar ar trebui să încercați să le evitați cu totul.

Alternative la prăjirea tradițională
De asemenea, este posibil să doriți să luați în considerare unele metode alternative de gătit, inclusiv:

Prăjirea la cuptor: Această metodă implică coacerea alimentelor la o temperatură foarte ridicată (232°C), ceea ce permite ca alimentele să devină crocante folosind puțin sau deloc ulei.
Prăjirea în aer: De asemenea, puteți “prăji” alimentele într-o friteuză cu aer cald. Aceste aparate funcționează prin circulația aerului extrem de fierbinte în jurul alimentelor. Alimentele ajung să fie crocante la exterior și foarte umede în interior, asemănător cu alimentele prăjite în mod tradițional, dar folosind cu 70-80% mai puțin ulei.

Sursa.

 

Îți ofer o carte GRATIS ♡ Am trimis peste 35.000 în ultimele zile!


Mă citești și-ți mulțumesc pentru asta. Chiar dacă primești atât de multe informații utile de la mine, care au o muncă uriașă în spate, iar proiectul nu are nicio formă de monetizare (donații, patreon, reclame), să știi că tot eu plusez: îți ofer GRATUIT cartea Medicina povestită pe înțelesul tuturor. Tot ce trebuie să faci este să dai click pe butonul de mai jos, să pui cartea în coș și să finalizezi comanda. Curierul rapid va ajunge la tine în 1-2 zile lucrătoare. Să te bucuri de carte!


Abonează-te la newsletterul gratuit

Întră în comunitatea dr. Vasi Rădulescu! Vei primi pe email sfaturi, recomandări, materiale ample despre sănătate și cum să trăiești o viață mai bună, toate oferite gratuit.

Mulțumesc pentru interes! Verifică emailul tău activ (inclusiv folderele spam sau promoții)

Something went wrong.

Tags: nutritie

Osman Alexandra

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are makes.

Send this to a friend