Vrei să îți sporești concentrarea? Citește aceste sfaturi despre alimente


Dă mai departe acest articol pentru a construi împreună o comunitate sănătoasă.

Cofeina te poate face mai alert

Nu există un glonț magic care să stimuleze IQ-ul sau să vă facă mai deștept – dar anumite substanțe, precum cofeina, vă pot energiza și vă pot ajuta să vă concentrați. Prezentă în cafea, ciocolată, băuturi energizante și unele medicamente, cofeina vă oferă acel zvâcnet inconfundabil de trezire, deși efectele sunt pe termen scurt. Și mai mult înseamnă adesea mai puțin: Dacă exagerați cu cofeina, aceasta vă poate face să vă simțiți agitat și inconfortabil.

Zahărul poate spori vigilența

Zahărul este sursa de combustibil preferată de creierul tău – nu zahărul de masă, ci glucoza, pe care corpul tău o procesează din zaharurile și carbohidrații pe care îi mănânci. Acesta este motivul pentru care un pahar de OJ sau un alt suc de fructe poate oferi un impuls pe termen scurt pentru memorie, gândire și abilități mentale.

Luați prea mult, însă, și memoria poate fi afectată – împreună cu restul dumneavoastră. Mergeți ușor cu zahărul adăugat, deoarece acesta a fost asociat cu bolile de inimă și alte afecțiuni.

Luați micul dejun pentru a vă alimenta creierul

Sunteți tentat să săriți peste micul dejun? Studiile au descoperit că mâncatul micului dejun poate îmbunătăți memoria pe termen scurt și atenția. Elevii care îl mănâncă tind să aibă performanțe mai bune decât cei care nu o fac. Alimentele care se află în fruntea listei cercetătorilor care alimentează creierul includ cerealele integrale bogate în fibre, lactatele și fructele. Doar nu mâncați prea mult; cercetătorii au descoperit, de asemenea, că micul dejun bogat în calorii pare să împiedice concentrarea.

Peștele chiar este hrană pentru creier

O sursă de proteine legată de o mare stimulare a creierului este peștele – bogat în acizi grași omega-3, care sunt esențiali pentru sănătatea creierului. Aceste grăsimi sănătoase au o putere cerebrală uimitoare: O dietă cu un nivel mai ridicat al acestora a fost legată de riscuri mai mici de demență și de accident vascular cerebral și de un declin mental mai lent; în plus, acestea pot juca un rol vital în îmbunătățirea memoriei, mai ales pe măsură ce îmbătrânim.

Pentru sănătatea creierului și a inimii, consumați două porții de pește săptămânal.

Sursa

 

Îți ofer o carte GRATIS ♡


Mă citești și-ți mulțumesc pentru asta. Chiar dacă primești atât de multe informații utile de la mine, care au o muncă uriașă în spate, iar proiectul nu are nicio formă de monetizare (donații, patreon, reclame), să știi că tot eu plusez: îți ofer GRATUIT cartea Medicina povestită pe înțelesul tuturor. Tot ce trebuie să faci este să dai click pe butonul de mai jos, să pus cartea în coș și să finalizezi comanda. Curierul rapid va ajunge la tine în 1-2 zile lucrătoare. Să te bucuri de carte!


Abonează-te la newsletterul gratuit

Întră în comunitatea dr. Vasi Rădulescu! Vei primi pe email sfaturi, recomandări, materiale ample despre sănătate și cum să trăiești o viață mai bună, toate oferite gratuit.

Mulțumesc pentru interes! Verifică emailul tău activ (inclusiv folderele spam sau promoții)

Something went wrong.

Lixandru Roxana

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are makes.

Send this to a friend