Vrei să obții o piele curată?


Dă mai departe acest articol pentru a construi împreună o comunitate sănătoasă.

Uneori este greu să știi de ce are nevoie cu adevărat pielea ta pentru a fi cât mai sănătoasă. În fiecare zi suntem bombardați de publicitate pentru diverse produse cosmetice și de îngrijire a pielii, precum și de sfaturi de la influenceri din social media și alți guru ai frumuseții.

Așadar, de ce spun cercetările că pielea ta are nevoie de fapt? Ce ajută și ce nu ajută în căutarea unei pieli clare și radiante?

 

CAMPANIE: Îți ofer o carte GRATIS! Ajunge la tine în 1-2 zile. Plasează o comandă!

🔥 Nu uita să-ți iei GRATIS cartea Medicina povestită pe înțelesul tuturor - campanie de educație pentru sănătate suportată de mine și menită să ducă o carte esențială în fiecare familie! Dă sfară-n țară, te rog, să atingem cât mai mulți oameni. Mulțumesc!

Acest articol te va ajuta la aceste întrebări, oferindu-ţi 11 sfaturi bazate pe dovezi cu privire la ceea ce poţi face pentru a obține tenul strălucitor pe care ţi-l doreşti.

Spală-te pe față de două ori pe zi
Dacă ești predispusă la erupții sau ai pielea grasă, nu te zgârci să te speli pe față ca parte a rutinei de îngrijire a pielii de dimineața și seară.
Într-un studiu care s-a concentrat în mod special pe spălarea feței, participanții au fost rugați să se spele pe față de una, două sau patru ori pe zi, timp de șase săptămâni. La finalul studiului, s-a constatat o îmbunătățire semnificativă a leziunilor acneice la cei care se spălau pe față de două ori pe zi. Participanții care s-au spălat pe față doar o dată pe zi au avut cea mai mare creștere a coșurilor.

Folosește un produs de curățare blând
Raioanele din majoritatea farmaciilor sunt pline cu tot felul de produse de curățare facială. Încercarea de a-ți da seama care este cel potrivit pentru tine poate fi copleșitoare.
Când vine vorba de alegerea “celui mai bun” produs de curățare, mai sofisticat nu este neapărat mai bun.

O revizuire sistematică a 14 studii a constatat că nu există cu adevărat o diferență mare în ceea ce privește erupțiile cutanate, indiferent de tipul de produs de curăţare pe care îl foloseşti. Studiile au inclus totul, de la batoane de curățare și săpunuri antibacteriene până la detergenți care conțineau alfa și beta-hidroxi-acizi.

Un produs de curățare blând, fără o mulțime de ingrediente și parfumuri, poate funcționa la fel de bine ca și opțiunile mai scumpe.

Aplică un agent de combatere a acneei
Potrivit Academiei Americane de Dermatologie, multe terapii topice pot ajuta la combaterea acneei. Cheia pentru a o găsi pe cea mai eficientă pentru tine este să știi ce tip de acnee ai.

În funcție de tipul de acnee pe care îl aveți, AAD recomandă următoarele:

Acnee comedogenica (puncte negre și umflături similare). Caută produse care conțin retinoizi, cum ar fi adapalene gel (Differin).
Acnee ușoară. Peroxidul de benzoil topic poate ajuta la combaterea acneei ușoare, fie singur, fie împreună cu un retinoid topic.
Acnee inflamatorie. Gelul topic dapsone 5 la sută este recomandat, în special la femeile adulte.
Acnee cu cicatrici. Preparatele cu acid azelaic pot ajuta la reducerea acneei și a riscurilor de cicatrizare a acneei.
Dacă doreşti să vizezi simultan diferite tipuri de acnee, AAD recomandă utilizarea unei combinații de peroxid de benzoil, tretinoină sau adapalene gel.

Utilizarea acestor tratamente împreună vă poate usca pielea, așa că asigurați-vă că folosiți o cremă hidratantă pentru a vă menține pielea hidratată

Aplică o cremă hidratantă
Cum te ajută o cremă hidratantă să îți păstrezi pielea curată? Ei bine, dacă pielea ta este excesiv de uscată, aceasta poate încerca să compenseze uscăciunea prin supraproducția de ulei. Rezultatul? Erupții.

La fel ca și produsele de curățare, cremele hidratante nu trebuie să fie scumpe sau pline de ingrediente sofisticate. Mai important, căutați o cremă hidratantă care să fie noncomedogenică. Aceasta înseamnă că nu îţi va înfunda porii.

Dacă ai pielea grasă, cremele hidratante etichetate “ușoare” pot fi cele mai bune pentru a preveni o senzație de greutate și de grăsime.

Unele persoane consideră că trebuie să treacă la creme hidratante mai grele în timpul lunilor de iarnă, când aerul rece și uscat poate lăsa pielea întinsă și uscată

Exfoliază
Exfolierea poate ajuta la eliminarea excesului de celule moarte ale pielii. Dacă aceste celule rămân pe piele prea mult timp, ele pot înfunda porii și pot duce la apariția erupțiilor cutanate.

Faptul că ai o acumulare de celule moarte pe față poate, de asemenea, să îți facă pielea să arate ternă, descuamată sau îmbătrânită prematur.

Următoarele metode de exfoliere te pot ajuta să elimini pielea uscată și moartă:

o mască cu acid salicilic de 2 la sută
o mască sau o loțiune cu acid glicolic de 10 la sută sau mai puțin
o perie facială motorizată
Cât de des ar trebui să vă exfoliezi? Depinde foarte mult de tipul de exfoliere pe care îl foloseşti.

Pentru exfolianții chimici, cum ar fi măștile sau loțiunile, o dată sau de două ori pe săptămână. Pentru exfoliantele fizice, cum ar fi scrub-urile sau periile, de trei sau patru ori pe săptămână.

Începe cu mai puține sesiuni de exfoliere și crește treptat pentru a preveni supraexfolierea.

Dacă ai acnee inflamatorie (pustule și chisturi), AAD vă recomandă să discuţi mai întâi cu dermatologul, deoarece unele tipuri de exfoliere pot agrava acneea inflamatorie

Dormi suficient de mult
Faptul că nu dormi suficient poate, de asemenea, să îţi determine pielea să erupă mai des.

Potrivit unui studiu din 2015, mai mult de 65% dintre participanții la studiu care au declarat că se simțeau obosiți aveau, de asemenea, acnee.

Autorii studiului au teoretizat că lipsa somnului ar putea, în unele cazuri, să determine organismul să elibereze compuși inflamatori. Acești compuși ar putea provoca erupții cutanate sau agrava acneea.
Pentru a rămâne sănătoși atât în interior, cât și în exterior, urmăreşte să ai între șapte și nouă ore de somn de calitate în fiecare noapte

Alege un machiaj care nu-ți înfundă porii
Un studiu din 2013 a constatat că persoanele care folosesc produse cosmetice par să fie mai predispuse la apariția erupțiilor cutanate. Pentru a vă asigura că rutina ta de machiaj este prietenoasă cu pielea, asigură-te că:

Foloseşti produse etichetate “noncomedogenic” sau “fără ulei”.
Te speli întotdeauna pe mâini înainte de a aplica machiajul sau produsele de îngrijire a pielii.
Întotdeauna te demachiezi înainte de a merge la culcare sau de a face exerciții fizice.
Speli săptămânal pensulele și bureții de machiaj.

Machiajul poate provoca propria formă de acnee pe care medicii o numesc acnee cosmetică. Această afecțiune provoacă umflături mici, ridicate, care apar de obicei pe bărbie, obraji sau frunte

Nu îţi sparge coşurile
Este foarte, foarte greu să nu spargi un coș. Dar, pentru sănătatea pielii tale, este important să reziști.

Scobirea sau spargerea unui coș expune porul la și mai multe bacterii, inclusiv cele de pe mâini. De asemenea, crește riscul de infecție sau de cicatrizare.
Dacă ai un coș care te doare cu adevărat, consultă un dermatolog. Aceștia pot efectua tratamente specializate pentru a scăpa în siguranță de coș, minimizând în același timp riscul de infecție

Relaxează-te
Mai multe studii, inclusiv unul din 2017, au arătat o legătură între stres și acnee. Dacă te confrunți cu un eveniment sau o situație stresantă, caută modalități sănătoase de a te detensiona. Unele opțiuni includ:

exerciții fizice la o intensitate mare sau moderată timp de cel puțin 30 de minute
efectuarea de exerciții de respirație
yoga
meditația timp de câteva minute
scrisul
practicarea terapiei prin sunet, cum ar fi cântatul la un instrument muzical sau ascultarea muzicii preferate

Mai uşor cu zahărul
Deși există cercetări limitate cu privire la legătura dintre dietă și pielea ta, mai multe studii au arătat că alimentele cu un indice glicemic ridicat pot fi legate de acnee.

Într-un studiu amplu din 2009, peste 2.000 de participanți au fost puși pe o dietă cu indice glicemic scăzut. Nu numai că au pierdut în greutate, dar 87% dintre participanții la studiu au constatat, de asemenea, că aveau mai puțină acnee. În plus, 91 la sută au spus că au avut nevoie de mai puține medicamente pentru acnee.

Pentru a reduce alimentele cu un indice glicemic ridicat încearcă să:

Limitezi carbohidrații procesați, cum ar fi pâinea albă și produsele de patiserie.
Reduci consumul de sucuri și dulciuri cu zahăr
Mănânci mai multe fructe, legume, cereale integrale și surse sănătoase de proteine.
Limitezi consumul de alcool.

Nu fuma
Există o bună parte din dovezile științifice care leagă fumatul de un risc mai mare de acnee.

Un studiu a inclus femei cu vârste cuprinse între 25 și 50 de ani care aveau acnee. Autorii acestui studiu au constatat că aproape 73% dintre participantele care fumau aveau acnee, în timp ce doar 29,4% dintre femeile care nu fumau aveau coșuri sau o altă formă de acnee.

Sursa.

Abonează-te la newsletterul gratuit

Întră în comunitatea dr. Vasi Rădulescu! Vei primi pe email sfaturi, recomandări, materiale ample despre sănătate și cum să trăiești o viață mai bună, toate oferite gratuit.

Mulțumesc pentru interes! Verifică emailul tău activ (inclusiv folderele spam sau promoții)

Something went wrong.

Osman Alexandra

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are makes.

Citește acest mesaj. Mai citește-l o dată! Acum ai din partea mea o carte GRATIS, plină de sfaturi de sănătate! Comand-o și ajunge la tine rapid!


Send this to a friend