Vreți să vă îmbunătățiți memoria? Dormi bine!


Dă mai departe acest articol pentru a construi împreună o comunitate sănătoasă.

Există puține lucruri la fel de benefice pentru memorie ca un somn bun. Haideți să înțelegem de ce.

Dacă ești obosit, este greu să fii atent, iar memoria necesită atenție


Pentru a vă aminti informații, trebuie să le acordați atenție. Dacă sunteți obosit, pur și simplu nu puteți fi atent la fel de eficient ca și cum ați fi fost bine odihnit. Această afirmație pare simplă, dar aduce în discuție o altă întrebare: de ce obosești?

Este posibil să vă simțiți obosit și să aveți probleme de atenție fie pentru că ați fost treaz prea multe ore și se acumulează presiunea somnului, fie – chiar dacă ați tras un pui de somn – pentru că este miezul nopții și ritmul circadian (ceasul dumneavoastră intern) vă spune să dormiți. În ambele cazuri, veți avea probleme de atenție și, prin urmare, probleme de memorare.

Ajută cofeina?
Cofeina blochează receptorii chimici din creierul dumneavoastră, astfel încât, temporar, nu puteți simți presiunea somnului. Astfel, cofeina vă poate permite să fiți mai alert, să fiți mai atent și să vă amintiți mai bine. Dar, după cum probabil știți din propria experiență, cofeina nu poate decât să întârzie presiunea tot mai mare a somnului, care duce în cele din urmă la o oboseală copleșitoare.

Pregătiți-vă pentru o nouă învățare

Atunci când învățați informații noi în timpul zilei, acestea sunt stocate temporar în hipocampus, o parte a creierului în formă de căluț de mare, situată în spatele ochilor. Hipocampul are o capacitate de stocare limitată. Dacă o depășiți, este posibil să aveți dificultăți în adăugarea de noi informații – sau chiar puteți suprascrie o amintire veche cu una mai nouă.

Din fericire, acest lucru nu se întâmplă de obicei. În fiecare noapte, în timp ce dormiți, conexiunile dintre neuroni (numite sinapse) se micșorează pentru a reduce sau elimina amintirile de care nu aveți nevoie – cum ar fi ce ați mâncat la micul dejun săptămâna trecută și hainele pe care le-ați purtat ieri. Această curățare selectivă a sinapselor în timpul nopții vă pregătește să vă formați noi amintiri a doua zi.

Dormiți pentru a consolida amintirile


Somnul ne ajută, de asemenea, să consolidăm amintirile pe care dorim să le păstrăm, transferându-le de la amintirile accesibile în mod tranzitoriu la cele care pot fi rememorate ani mai târziu. Atât amintirile pentru fapte, cât și cele pentru abilități prezintă o retenție mai mare pe o perioadă de 12 ore care include somnul față de o perioadă de 12 ore în timp ce sunteți treaz. O mare parte din această consolidare are loc în timpul stadiului 2 de somn, o fază de somn ușor care apare cel mai mult în orele de dinaintea trezirii. Acest lucru înseamnă că, dacă vă treziți devreme fără o noapte întreagă de odihnă, este posibil să vă afectați capacitatea de a vă păstra amintirile.

Interconectează-ți amintirile în timp ce visezi


Deși visați în mai multe stadii ale somnului, cele mai interesante și mai vii vise ale dumneavoastră au loc, de obicei, în timpul somnului cu mișcări rapide ale ochilor (REM), așa numitul somn pentru că, în timp ce ochii dumneavoastră se mișcă rapid, corpul dumneavoastră este altfel paralizat. În timpul somnului REM, amintirile dvs. nou consolidate devin interconectate cu amintirile dvs. anterioare, inclusiv cu cele din viața dvs., precum și cu biblioteca dvs. de fapte și cunoștințe. Această conexiune între amintirile recente și amintirile și cunoștințele anterioare este unul dintre motivele pentru care vă puteți trezi cu o perspectivă nouă și valoroasă asupra unei probleme – sau poate chiar cu o soluție completă!

Acest lucru i s-a întâmplat de fapt lui Dmitri Mendeleev, care s-a luptat luni de zile cu modul în care elementele atomice ar trebui să fie plasate în tabelul periodic. La 17 februarie 1869, într-un vis, a întrezărit locul tuturor elementelor și, după ce a scris ceea ce a visat, a constatat că era nevoie doar de o singură și mică corecție.

Te vei simți mai bine dimineața


Ați fost vreodată teribil de supărat din cauza unui lucru și, până a doua zi, v-ați simțit cel puțin ceva mai bine? Somnul poate, de asemenea, să înlăture emoțiile legate de amintirile dureroase, păstrând în același timp conținutul amintirii. Astfel, veți putea să vă amintiți ce v-a supărat fără a fi nevoit să retrăiți întreaga intensitate emoțională a evenimentului.

Ajută somniferele?
Melatonina nu este un somnifer tradițional, dar poate ajuta la reglarea ciclului de somn, dacă aceasta este problema. Paracetamolul poate ameliora micile dureri care vă pot ține treaz noaptea. Cu toate acestea, toate celelalte somnifere, indiferent dacă sunt eliberate pe bază de rețetă sau fără prescripție medicală, vă sedă și vă înrăutățesc memoria, atât pentru ceea ce ați învățat mai devreme în acea zi, cât și pentru ceea ce încercați să învățați a doua zi! Tratamentele non-farmacologice pentru somn sunt de departe cele mai bune.

Concluzia


Vreți să vă maximizați memoria, fie că studiați pentru un examen, vă pregătiți pentru o întâlnire cu un client sau așteptați cu nerăbdare reuniunea de 50 de ani? Veți avea mai multe șanse să vă amintiți informațiile pentru examen, documentele pentru ședință și numele colegilor de clasă pe care le treceți în revistă dacă treceți zilnic, timp de mai multe zile, peste materialul pe care doriți să îl rețineți, fiecare fiind urmat de un somn revigorant de șapte până la nouă ore în fiecare noapte. Dormiți bine!

Sursa

 

Îți ofer o carte GRATIS ♡ Am trimis peste 35.000 în ultimele zile!


Mă citești și-ți mulțumesc pentru asta. Chiar dacă primești atât de multe informații utile de la mine, care au o muncă uriașă în spate, iar proiectul nu are nicio formă de monetizare (donații, patreon, reclame), să știi că tot eu plusez: îți ofer GRATUIT cartea Medicina povestită pe înțelesul tuturor. Tot ce trebuie să faci este să dai click pe butonul de mai jos, să pui cartea în coș și să finalizezi comanda. Curierul rapid va ajunge la tine în 1-2 zile lucrătoare. Să te bucuri de carte!


Abonează-te la newsletterul gratuit

Întră în comunitatea dr. Vasi Rădulescu! Vei primi pe email sfaturi, recomandări, materiale ample despre sănătate și cum să trăiești o viață mai bună, toate oferite gratuit.

Mulțumesc pentru interes! Verifică emailul tău activ (inclusiv folderele spam sau promoții)

Something went wrong.

Lixandru Roxana

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are makes.

Send this to a friend