Zahărul: Cât de dulce este… sau… este?


Dă mai departe acest articol pentru a construi împreună o comunitate sănătoasă.

Studiile din ultimii 30 de ani au arătat că un consum ridicat de zahăr adăugat, în special din băuturile îndulcite cu zahăr, contribuie la obezitate, boli de inimă și diabet de tip 2. Cele mai recente date din 2018 de la CDC arată că 42,7% dintre adulții din SUA sunt obezi (definiți ca un indice de masă corporală de 30 kg/m2 sau mai mare). În plus, obezitatea infantilă este o problemă gravă în SUA, prevalența obezității fiind de 19,3% și afectând aproximativ 14,4 milioane de copii și adolescenți cu vârste cuprinse între 2 și 19 ani. Unul din doi adulți din SUA suferă de diabet sau prediabet, iar aproximativ 50% dintre adulți au boli cardiovasculare.

Care este beneficiul potențial al unui program național de reducere a zahărului?


Un studiu recent publicat în revista Circulation a Asociației Americane a Inimii (American Heart Association) a examinat un model pentru a estima schimbările în ceea ce privește bolile cardiometabolice (în special diabetul de tip 2, bolile cardiace și obezitatea) și costurile asistenței medicale dacă ar fi inițiate obiective de reducere a zahărului. În 2018, Inițiativa națională de reducere a sării și zahărului din SUA (NSSRI) a propus obiective naționale voluntare de reducere a zahărului. Pentru fiecare dintre cele 15 categorii de alimente, ținta de reducere a conținutului mediu de zahăr era de 20 % până la sfârșitul anului 2026, cu excepția băuturilor îndulcite cu zahăr, a căror țintă de reducere era de 40 %. Modelul a luat în considerare datele privind dieta din National Health and Nutrition Examination Survey din 2011 până în 2016, bolile legate de zahăr din numeroase alte studii de cercetare și costurile legate de sănătate.

 

CAMPANIE: Îți ofer o carte GRATIS! Ajunge la tine în 1-2 zile. Plasează o comandă!

🔥 Nu uita să-ți iei GRATIS cartea Medicina povestită pe înțelesul tuturor - campanie de educație pentru sănătate suportată de mine și menită să ducă o carte esențială în fiecare familie! Dă sfară-n țară, te rog, să atingem cât mai mulți oameni. Mulțumesc!

Rezultatele studiului au estimat că o politică de reducere a zahărului susținută de guvern ar putea preveni aproximativ 2,5 milioane de evenimente de boli cardiovasculare (accidente vasculare cerebrale, atacuri de cord și stopuri cardiace); 500.000 de decese cardiace și 750.000 de cazuri de diabet pe durata vieții adulților din SUA cu vârste cuprinse între 35 și 80 de ani. Datele au arătat, de asemenea, că această reducere a zahărului ar putea economisi 160,88 miliarde de dolari în costuri nete din perspectiva societății pe parcursul vieții.

Zaharuri naturale și zaharuri adăugate: Care este diferența?

Zaharurile naturale se găsesc în mod natural în alimente precum laptele (lactoză) și fructele (fructoză). Orice produs care conține lapte (iaurt, lapte și smântână) sau fructe (proaspete, uscate și congelate) conține o anumită cantitate de zahăr natural.

Zaharurile adăugate includ orice zaharuri sau îndulcitori calorici care sunt adăugați la alimente sau băuturi în timpul producției sau preparării (cum ar fi punerea de zahăr în cafea sau adăugarea de zahăr în cereale). Principalele surse de zaharuri adăugate în dieta americană sunt băuturile îndulcite cu zahăr, deserturile și gustările dulci. Exemple de deserturi și gustări dulci sunt fursecurile, negresele, prăjiturile, plăcintele, înghețata, deserturile lactate congelate, gogoșile, rulourile dulci și produsele de patiserie. Zaharurile adăugate includ zaharuri naturale, cum ar fi zahărul alb, zahărul brun și mierea, precum și alți îndulcitori calorici care sunt fabricați chimic (cum ar fi siropul de porumb cu conținut ridicat de fructoză).

Asociația Americană a Inimii (AHA) recomandă ca femeile să limiteze zahărul adăugat la cel mult 6 lingurițe pe zi (24 de grame), iar bărbații să limiteze zahărul adăugat la cel mult 9 lingurițe pe zi (36 de grame).

Sursa

Abonează-te la newsletterul gratuit

Întră în comunitatea dr. Vasi Rădulescu! Vei primi pe email sfaturi, recomandări, materiale ample despre sănătate și cum să trăiești o viață mai bună, toate oferite gratuit.

Mulțumesc pentru interes! Verifică emailul tău activ (inclusiv folderele spam sau promoții)

Something went wrong.

Lixandru Roxana

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are makes.

Citește acest mesaj. Mai citește-l o dată! Acum ai din partea mea o carte GRATIS, plină de sfaturi de sănătate! Comand-o și ajunge la tine rapid!


Send this to a friend