Recomandările zilei în SHOP-ul oficial
9 greșeli în durerea de spate

9 greșeli în durerea de spate


Dă mai departe acest articol pentru a construi împreună o comunitate sănătoasă.

Care sunt cele mai frecvente nouă greșeli în durerea de spate.

1. Viciu de poziție. Cele mai multe dureri la nivelul coloanei cervicale au la bază malpoziția gâtului și a capului, cu proiecție greșită cu tensiune în corpii vertebrali și încordare a mușchilor cefei. Se recomandă ca la birou, spatele să stea drept, baza capului să fie aproape perpendiculară pe coloană, iar la fiecare 1-2 ore să se ia o pauză de la privitul în monitor, cu gimnastică ușoară a gâtului.

2. Hidratare ineficientă. Discurile intervertebrale conțin apă și trebuie să aibă o anumită consistență pentru a susține eficient toate mișcările și solicitările. Deshidratarea reduce spațiul intervetebral, apropie corpii vertebrali și poate genera conflicte nervoase, cu inflamație și durere.

3. Întârzierea prezentării la medic. O durere persistentă de spate necesită consult la medicul reumatolog, care va decide ce fel de afecțiune este, dacă e nevoie de un tratament complex, dacă există necesitatea unui consult neurochirurgical.

4. Prea multe antiinflamatoare. Cei care suferă de durere de spate își bombardează organismul cu AINS (antiinflamatoare nonsteroidiene). Uzul mare al acestor medicamente poate duce la afecțiuni ale stomacului, rinichilor, inimii și vaselor de sânge. Un medicament subestimat în durerea spatelui este paracetamolul, care se poate lua sub forma preparatului clasic de 500mg, un comprimat la 5-6 ore, până la remiterea durerii.

5. Dureri mari, suportate ani la rândul. Există mulți oameni care au dureri lombare cumplite, gât înțepenit; cu toate acestea se prezintă după mulți ani la medic. Se dovedește în multe cazuri că e vorba de o boală articulară autoimună care distruge articulatiile sacroiliace (între coloană și bazin) și care, diagnosticată la timp, ar fi putut primi un tratament competentă și evoluția ar fi fost cu totul alta.

6. Ridicarea de greutăți. Sunt persoane care suprasolicită spatele și ajung în camera de gardă cu dureri cumplite în zona lombară, care coboară pe picioare și dau impotență funcțională marcată. Ajung chiar la hernii și la operații. Spatele trebuie menajat și orice ridicare de greutăți cu flexie anterioară necesită prudență, ajutor, poziție care să protejeze cât mai mult spatele.

7. Statul cu spatele înțepenit în fiecare dimineață. Unii oameni prezintă așa-numita redoare matinală, adică înțepenire a spatelui în zona lombară și/sau cervicală. Au nevoie de 10-20-30 de minute în fiecare dimineață pentru a se dezmorți. Au un motiv puternic de prezentare la medic, pentru că poate fi vorba de o spondilită anchilozantă, o afecțiune inflamatorie cu componentă autoimună. Cu toate acestea, diagnosticul de SA se pune cu o întârziere ce poate merge și până la 6-8 ani!

8. Masă corporală în exces. Toate kilogramele în exces înseamnă suprasolicitarea aparatului musculoscheletal. Cei cu probleme mecanice (conflicte date de malpoziția sau apropierea corpilor vertebrali) trebuie să slăbească. Poate fi cea mai bună măsură posibilă.

9. Lipsa de prezentare la medic, mai ales după menopauză. Femeile aflate la menopauză fac mai ușor și mai repede osteoporoză, adică pierd din țesutul osos. Ele necesită consult reumatologic, cu efectuarea testului DXA (osteodensitometrie – măsoară densitatea osoasă la anumite niveluri, cel mai frecvent femur și corpi vertebrali), anumite analize de sânge, radiografii. La nevoie se va da tratament de substituție calciu/vitamina D sau medicamente care țin calciul în os. Apar frecvent fracturi diverse, chiar prăbușiri de corpi vertebrali la persoanele cu osteoporoză avansată.

V.

Dacă ai ajuns până aici, îți spun că poți face 3 lucruri formidabile:

1. Am introdus pachetele cu cărți în SHOP - au reduceri foarte mari și Transport Gratuit. Te bucuri de cărți utile și susții activitatea mea!

2. Mai jos ai un modul pentru înscrierea la newsletter. Este gratuit și primești pe email 1 newsletter/săptămână cu informații prețioase, toate scrise de mine.

3. Nu uita să dai mai departe articolele pe Facebook, email, whatsapp. Copiezi linkul și postezi pe Facebook. E simplu și contează enorm pentru o educație de calitate.

Hai în comunitate! Ai parte de articole, sfaturi, recomandări, materiale ample despre sănătate. Newsletterul este realizat cu grijă de mine și se trimite de 1-2 ori pe săptămână.
Introdu o adresă validă
Adresa asta e deja folosită
The security code entered was incorrect
Mulțumesc pentru înscriere!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are makes.

Introdu o adresă validă
Adresa asta e deja folosită
The security code entered was incorrect
Mulțumesc pentru înscriere!

Articole populare

Send this to a friend