Alcoolul îngrașă?


Dă mai departe acest articol pentru a construi împreună o comunitate sănătoasă.

Am auzit cu toții de burta de bere, dar mulți dintre noi nu realizează cât de dăunător este alcoolul într-o dietă de slăbit sau chiar de menținere!

De ce?

Pentru că are multe calorii, fiind pe locul 2 după grăsimi ca aport energetic, adică 7 kcal pe 1 g de alcool pur, însă conține și carbohidrați, mai ales zaharuri rapide ! Iar pentru că de obicei e combinat cu siropuri sau sucuri, atât numărul de calorii cât și cel de zaharuri cresc!

 

Îți ofer o carte GRATIS ♡


Mă citești și-ți mulțumesc pentru asta. Chiar dacă primești atât de multe informații utile de la mine, care au o muncă uriașă în spate, iar proiectul nu are nicio formă de monetizare (donații, patreon, reclame), să știi că tot eu plusez: îți ofer GRATUIT cartea Medicina povestită pe înțelesul tuturor. Tot ce trebuie să faci este să dai click pe butonul de mai jos, să pus cartea în coș și să finalizezi comanda. Curierul rapid va ajunge la tine în 1-2 zile lucrătoare. Să te bucuri de carte!


Astfel chiar și un cocktail simplu ca cel de mai jos are cel puțin 120 – 200 kcal ! Iar pentru cele complexe până la 5-600 kcal, cât o masă principală!

Pe lângă aceste lucruri, în momentul în care ajunge în corpul uman, acesta încearcă să scape cât mai repede de etanol, așa încât blochează folosirea de carbohidrați sau de grăsimi de către corp și își folosește toată energia pentru metabolizare! Iar prin metabolizarea etanolului, apar enzime în corp care semnalează că există o mare cantitate de energie care trebuie să se stocheze! Așa că în momentul consumului de alcool, formarea de acizi grași și deci de grăsime e accelerată!

Dacă o dată cu alcoolul consumi mai ales carbohidrați combinați cu grăsime- ca fastfood, pizza, paste cu sos alb sau dulciuri, chips -uri, acestea ne vor îngrășa mai repede!

Cantitatea de alcool recomandată zilnic de Organizația Mondială a Sănătații e și cea recomandată de nutriționiști pentru menținere. Astfel, pentru o femeie cantitatea e de o porție pe zi, iar pentru un bărbat cantitatea e de 2 porții de alcool, una însemnând : 120 ml vin, 330 ml bere sau 40 ml tărie !

Deoarece o porție are 100-120 kcal, într-un program de slăbit e bine ca această cantitate să fie o dată la 3-4 zile!

Și mai ales, să nu combinați alcoolul cu alimente grase sau cu multă făină sau zahăr!

Sănătate și echilibru în toate!

Acest material vă este oferit de dr. Amalia Arhire, medic specialist endocrinolog, cu pregătire și în diabet și boli de nutriție. O puteți urmări pe Facebook, dar o găsiți și la clinica de nutriție KiloStop și la clinica de nutriție pentru copii și adolescenți Kilostop Junior

Abonează-te la newsletterul gratuit

Întră în comunitatea dr. Vasi Rădulescu! Vei primi pe email sfaturi, recomandări, materiale ample despre sănătate și cum să trăiești o viață mai bună, toate oferite gratuit.

Mulțumesc pentru interes! Verifică emailul tău activ (inclusiv folderele spam sau promoții)

Something went wrong.

Arhire Amalia

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are makes.

Send this to a friend