Recomandările zilei în SHOP-ul oficial
Cum să slăbești sănătos

Cum să slăbești sănătos


Dă mai departe acest articol pentru a construi împreună o comunitate sănătoasă.

În sezonul estival este o tot mai mare căutare de diete. Unele, dacă se poate, care să te ajute să dai jos multe kilograme într-un timp record. Medicina este însă despre principii sănătoase, nu alergat după soluții miraculoase care nu sunt testate și-ți pot pune viața în pericol. În acest material te învăț cum să slăbești rațional, calculat, în siguranță. Și, foarte important, să rămâi la o masă corporală optimă.

Înainte să trecem la treabă, dă-mi voie să-ți spun că am răspuns rugăminților multor oameni care voiau cărțile despre sănătate, așa că am construit în SHOP un pachet special format din toate cele 9 cărți ale mele, la care am adăugat un cadou. Pachetul are transport gratuit și costă doar 159 lei.

Înapoi la slăbit. Regula principală aici este deficitul caloric. Cum îl obții? Corpul are nevoie, doar pentru funcțiile lui principale, de 1400 – 2000 de calorii pe zi. Dacă îi oferi mai puțin, el nu are cum să funcționeze cu ce îi dai, așa că va recurge la stocuri. Stocul înseamnă, cel mai probabil și accesibil, grăsimea. Dacă din mesele zilnice îți iei 1500 de calorii, diferența va fi luată din depozitele de grăsime. Da, trebuie să apelezi la alimente cu mai puține calorii, dar să fie calorii de calitate (e mare diferență între caloriile unei salata și caloriile unui suc acidulat).

Scoate zahărul din ecuație sau redu-l pe cât posibil. Este inamicul principal al sănătății. Și dușmanul oricărei diete. Mă refer la zahărul propriu-zis, dar și la alimentele bogate în zahăr.

Ai grijă cu făinoasele. Poți consuma 1-2 felii de pâine integrală, cu fibre multe, dar fără paste, aluaturi, pizza. Nu vei slăbi așa.

Ai nevoie de 1g de proteină per kilogram corp. Proteinele sunt deosebit de importante și nu vrei să renunți la ele. Ia-le din pește, fructe de mare, carne albă, de 1-2 ori pe săptămână și carne roșie.

Ai nevoie de grăsimi. Există și unele sănătoase, cum ar fi în uleiul de măsline sau în avocado. Puțin unt merge. În rest nu apela la alimente cu multă grăsime animală. Grăsimea conține multe calorii.

În dieta zilnică e nevoie și de carbohidrați, dar îi poți reduce semnificativ pentru rezultate optime. În cartea Dieta Perfectă am scris mult despre dieta keto.

Pune alături de carne o salată bogată. Consumă ouă. Poți consuma fructe. Poți consuma un pumn de semințe.

Hidratează-te optim, mai ales că e cald și ai nevoie de minimum 2 litri de apă pe zi. Am zis apă, nu suc. Nu consuma sucuri cu îndulcitori artificiali. Nu consuma sucuri cu zahăr. Nu consuma sucuri chipurile naturale. Nu trișa pentru a face un fresh din 3 portocale, pentru că ai voie 1 fruct pe zi, nu 3.

Alcool la slăbit? Mai gândește-te. Alcoolul este bogat în calorii și nu e indicat în nicio dietă.

Mișcare în dietă? Cu siguranță. Chiar dacă poți obține rezultate bune doar din alimentație, mișcarea va fi un bonus, pentru că se vor arde extracalorii. Nu face sport solicitant dacă masa ta corporală te plasează în obezitate. Vei afecta articulațiile. Ia-o ușor. Mers pe jos, mișcări ușoare, apoi crești intensitatea pe măsură ce dispar și kilogramele.

A, să nu uit. Dacă nu dormi 8 ore pe noapte, uită tot ce am scris. Fără somn bun, nicio dietă nu va merge.

Ai nevoie de principii sănătoase pe care să le ții pe timp lung. Ai nevoie de educație în alimentație. Da, va fi în regulă să mai sari peste reguli și să savurezi un dulce o dată pe săptămână, dar vei reveni negreșit la obiceiurile tale sănătoase.

Vei vedea cum corpul se simte mult mai bine, mintea la fel. Vei avea mai multă încredere în tine. Vei sta în marja de sănătate, fără riscuri suplimentare de diabet, boli de inimă sau alte tulburări metabolice.

Când ajungi la masa optimă pentru înălțimea ta, te poți duce lejer la 2000 de cal pe zi și chiar peste și nu, nu te vei mai îngrășa. Depozitele apar din excese, nu din moderație.

O viață ai. Ai grijă de tine. Mănâncă sănătos, cu moderație. Mișcă-te. Dormi bine. Bea apă.

V.

Dacă ai ajuns până aici, îți spun că poți face 3 lucruri formidabile:

1. Am introdus pachetele cu cărți în SHOP - au reduceri foarte mari și Transport Gratuit. Te bucuri de cărți utile și susții activitatea mea!

2. Mai jos ai un modul pentru înscrierea la newsletter. Este gratuit și primești pe email 1 newsletter/săptămână cu informații prețioase, toate scrise de mine.

3. Nu uita să dai mai departe articolele pe Facebook, email, whatsapp. Copiezi linkul și postezi pe Facebook. E simplu și contează enorm pentru o educație de calitate.

Hai în comunitate! Ai parte de articole, sfaturi, recomandări, materiale ample despre sănătate. Newsletterul este realizat cu grijă de mine și se trimite de 1-2 ori pe săptămână.
Introdu o adresă validă
Adresa asta e deja folosită
The security code entered was incorrect
Mulțumesc pentru înscriere!

1 Comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are makes.

Introdu o adresă validă
Adresa asta e deja folosită
The security code entered was incorrect
Mulțumesc pentru înscriere!

Articole populare

Send this to a friend